"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

zondag 30 december 2012

Scrapkerstkaarten / Scrap Christmascards

Net als elk jaar weer, zijn er niet veel kerstkaarten die ik maak, waarbij ik de stempelafdruk inkleur. Dit jaar was daarop geen uitzondering...
Maar ik kon het toch niet laten om er een met Derwents in te kleuren voor Lydia, waarvan ik dit jaar een workshop inkleuren met Derwents heb gevolgd:



Bij Lydia heb ik toen ook Angela ontmoet, en, al maken we alle drie kaarten met verschillende stijlen, bij hen beiden kan ik steeds weer wat inspiratie vinden!

Natuurlijk heb ik ook met inkt gespeeld op deze kaart; De boom is een stans van MD en het papier waaruit die gestanst is, is bewerkt met Dylusions inkt gesprayed door een stencil van The Crafter's workshop; Winter wonderland. Het papier er achter is van de Action. Er zit ook wat stickles en sneeuw van een liquid appliquépen op de kaart.


Ook voor de buurtjes wat kaarten gemaakt. Zelfs zo snel bezorgd, dat ik alleen deze twee gefotografeerd heb...



Wat snelle kaarten, heel leuk om te doen.

Allen met low-budget materiaal:
Het lint is van de Xenos, houten figuurtjes van de Zeeman, sneeuwvlokkenpons van EK en Martha Steward, brad van het Kruidvat, kerstbalstempel van Vilda, tekststempel van Studio Light.

Dit waren de laatste kaarten van mij dit jaar.... volgend jaar meer en wie weet begin ik dan nog vroeger; dan heb ik meer tijd voor de kerstkadootjes. Wij vieren namelijk geen sinterklaas, maar kerst...


Creatieve groetjes, Gerrina

8 opmerkingen:

  1. Vind je snelle kaarten weer schitterend Gerrina..... en met low-budget materiaal kun je écht prachtige dingen maken; dat bewijs jij maar weer eens!!!!
    Je 'Derwent' kaart is helemáál geweldig; erg leuk dat je toch je 'eigen ding' er in verwerkt hebt.... 'spelen met inkt'.
    Wat leuk te lezen dat je ook bij mijn blog inspiratie op kunt doen.... dit is helemaal wederkerig; vind je 'gespeel' met inkt en stempels 'benijdenswaardig' prachtig. Heb je kerstkaart hier op mijn bureau staan.... als voorbeeld hoe het nu moet met stempelen; ben daar geen held in hihihi...
    maar wie weet; een doel voor 2013!?!?!
    Een hele fijne jaarwisseling gewenst....
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer mooie kaarten gemaakt. Ook "snelle" kaarten kunnen mooi zijn. Weet je dat er een blog is met Challengesr dat je in tien minuten een kaart kunt maken?
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi kaartjes hoor ook je snelle kaarten mogen er zijn
    ook veel plezier met nieuwjaar;
    liefs malika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Three pretty cards ! Your top card has such a sweet image coloured so beautiful. Happy New Year ! Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer hele leuke en heel verschillende kaarten! Het inkleuren is toch een heel aparte techniek, en wat je ook met een aantal verschillende materialen kunt doen.
    Kerst is natuurlijk al voorbij, ik hoop dat jullie gezellige dagen met mooie en leuke cadeautjes hebben gehad!
    Goede jaarwisseling!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelfs snelle kaartjes zijn mooi, super gemaakt.
    fijne jaarwisseling en een creatief 2013.
    Lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina