"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

maandag 16 september 2013

50 jaar getrouwd / 50 aniversary

Op verzoek van mijn moeder een felicitatiekaart gemaakt voor een 50 jarig huwelijk van vrienden van hen:


Als achtergrond heb ik een stuk aquarelpapier gebruikt waarop ik inkt die overbleef op m´n craftsheet heb gedept. (Dit soort stukken papier heb ik altijd bij de hand op mijn werktafel liggen). Daarop de tekst (Stampinback) met grijze Memento London Fog gestempeld. De klok en wijzers (Sizzix, Tim Holts) gestanst uit dun aquarelpapier en met Distress Stain Tarnished brass en Memento Lady Bug gekleurd. De bloementak (Penny Black) gestempeld met hetzelfde rood en Memento Cotage Ivy. De letters en cijfers uit groen papier gestanst (stans van Joy). De klok en wijzers en daarna de letters en cijfers opgeplakt.


Wat ik vaak doe, is een sketch maken in mijn notitieblok die je hier onder de kaart ziet liggen. Daar schrijf ik, als ik al weet wat ik wil gebruiken ook meteen de stanzen en stempels in die ik wil gebruiken. Maar meestal is er eerst een schets/lay out, duik ik daarna tussen m´n stempels en ga dan denken over kleuren en welke stempel ik waar ga gebruiken. En andere keren begin ik met een techniek die ik wil doen en maak daarna een schets in m´n blok en ga dan stempels en kleuren uitzoeken...

Bij deze kaart waren twee kleuren al bekend; het oranje en het groen, omdat ik hiermee bij The Stamping Cottage aan de 3e challenge mee wil doen.
En de kleuren van de foto van de uitdaging bij Penny Black:













Oh ja, als je een foutje op de kaart ziet, dat is een privégrapje...



En ik zie dat ik er alweer een volger bij heb. Wat fijn! Van harte welkom Trudi!


Creatieve groetjes,
Gerrina


Met deze kaart doe ik mee bij:
The Stamping Cottage: Challenge 3; Oranje en Groen
Penny Black: Color Combo Challenge Day 2
ScrapCards Challenge blog: #51 Alles mag

17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie originele kaart heb je hier gecreëerd Gerrina, mooie kleuren combinatie en achtergrond, mooie samenstelling, de gevierden zullen dit zeker waarderen!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi en zal zeker goed ontvangen worden..
    Groetjes
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful stamping Gerrina-and I just love that clock-beautiful creation :)
    Nessa xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahhahaaha ja ik had je grapje ook meteen gezien.
    Mooi kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en persoonlijk. Leuk die klok
    erbij. Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou daar zal het bruidspaar vast blij mee zijn, mooi gedaan Gerrina en wat een mooie stempel is dat die je gebruikt hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie Penny Black stempel is dat. Ik ken ze eigenlijk alleen van die diertjes voor kinderkaarten. Leuke en persoonlijke kaart geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wonderful collage dear Gerrina! Love the gorgeous background design with the beautiful flowers too.
    Lieve Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. SUPER. Erg mooi geworden. Je brengt me gelijk op een idee voor een kaart voor mijn ouders die 3 okt. as. hopelijk hun 55-jarig huwelijk mogen beleven. Dus ik denk dat ik een beetje ga liften...eindresultaat zal wel totaal anders uitpakken, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, ok, het was zo de bedoeling ;-)
    Wel een heel erg leuke en mooie kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow mooie kaart is het geworden, dis zal zeker in de smaak vallen bij het 50 jarige huwelijkspaar!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart en de ontvangers zullen blij zijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful card with the vibrant colours and inking. The sentiment is perfect and the cog works well. Warm Greetings, Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaart Gerrina met veel techniekjes top, bedankt voor het meedoen aan de Scrap Cards Challenge.

    Lieve groetjes Suze

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Gerrina, ik kom voor de eerste keer op je blog en was ook nog geen volger dus bij deze.......een leuke en originele kaart die zeker gewaardeerd zal worden! groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk kaartje. En super dat je meedoet met de challenge van The Stamping Cottage.

    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina