"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

vrijdag 10 januari 2014

Licht-donker / Light-dark

Soms heb je een idee en heb je geen duidelijk beeld van wat het resultaat zal zijn... Dit is zo´n kaart, waarbij ik van te voren de stempels had uitgezocht en wist wat voor techniek (Ik gebruikte deze hier al eerder: klik) ik zou gaan gebruiken, maar de kleuren tijdens het maken uit mijn rekje met inkten heb gepakt.
Zoals je aan de foto kunt zien heb ik deze kaart heb ik al eerder gemaakt, maar nog niet hier laten zien, wel op het blog van Creafine, hier.



De bloemenachtergrond (Stampcamp ) met clear geembosst. Daarna met vier lichte kleuren DI (Shaded Lilac, Tumbled Glass, Antique Linen en Spun Sugar) in banen gesponst. Dezelfde stempel op een ander stuk papier met zwart gestempeld. Daaroverheen gesponst met fellere kleuren in dezelfde tinten DI (Dusty Concord, Peacock Feathers, Wild Honey en Picked Rasberry), ook in banen. Hieruit willekeurig inchies geponst en met witte inkt (Hero Arts), de tekst (Marianne Design) gestempeld, deze met witte pen accenten gegeven en uitgeknipt. De inchies en het tekststukje precies ingepast op de lichte achtergrond, zodat het figuur door blijft lopen en verhoogd opgeplakt. De gestempelde kaart op kaartkarton geplakt waar ik aan de voorzijde een rand (Lostcoastdesign) met witte inkt (Hero Arts) had gestempeld. Op de achterzijde van de kaart heb ik dezelfde rand met zwart gestempeld.

Creatieve groetjes,
Gerrina


4 opmerkingen:

  1. Really pretty little inky squares-lovely colours Gerrina :)
    Hugs,Nessa xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi kaartje Gerrina, leuke techniek en bedankt voor je duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful colours and inchies on your card, it's a great arrangement ! Have a wonderful weekend, Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina