"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

dinsdag 4 februari 2014

Kleine werkpaarden / Little work horses

Vandaag staat voor het eerst werk van mij op het blog van Crealies. Zo leuk dat ik daar deze maand Gast-Designer mag zijn! Dat geeft mij de gelegenheid weer eens een klein beetje anders aan de slag te gaan dan ik zo vaak doe! Voor deze eerste keer heb ik een Lay Out gemaakt:




Ik weet dat ik niet zo vaak LO´s laat zien hier, maar het onderwerp, de jaarlijkse veulenkeuring in Gerwen, was te leuk om niet te scrappen. Die grote werkpaarden zijn als ze twee jaar zijn al heel wat groter en breder dan menig ander paard! Het was een frisse dag met af en toe een waterig zonnetje, maar prachtig om zoveel van deze sterke paarden bij elkaar te zien. En ik heb heerlijk foto´s staan maken!

Werkwijze:
De grootste foto is gemat op een stuk papier dat ik verlengd gestanst heb met de grootste maat van de nieuwe XXL03 stanzen. Je doet dit door eerst de ene en dan de andere kant te stanzen. Die kant die je niet wilt stanzen laat je onder de stans doorlopen. De tweede foto zelf met een kleiner maatje van die stansset gesneden en de mat weer met een maatje groter. De onderste foto alleen afgerond, net als de mat. Op het grote scrapvel heb ik een heel aantal keren door de mooie Crea Nest Lies heen gesponst met blauwe Distress Ink door het stuk dat je overhoud nadat je de foto uitgestanst hebt. Daarna met de twee stempels en Oranje Distress Ink verdeeld over de bladzijde gestempeld. De mooie nieuwe Decorette no.1 stans een aantal keren gestanst uit licht papier en deze met paarse Distress Ink gekleurd en opgeplakt.

De randen van de matten om de foto´s nog gesponst met paars en ze verhoogd opgeplakt. Uit bruin scrappapier de swirls gestanst en deze op de Decorette geplakt. Uit licht papier de bladeren geknipt en ze groen gemaakt en deze gedeeltelijk verhoogd opgeplakt. De Film-Double fun stans gebuikt met een stukje licht papier erachter om de titel op te schrijven en die ook verhoogd opgeplakt. Als laatste de randen van het scrapvel met paars gesponst.


Ik hoop dat je het leuk vond en kom volgende week dinsdag weer met iets dat ik voor het blog van Crealies heb gemaakt.



Creatieve groetjes,
Gerrina


Gebruikte Crealies produkten:


     




11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie LO, leuk om te zien Gerrina mag je vaker doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerrina,
    daar ben ik, zoals ik al bij Crealies schreef. Heel mooi deze LO.
    En ik ben even gaan neuzen en ik zie dat je vooral een stempelaar bent...en hoe!! Prachtig zeg! Die zebra is helemaal gaaf!
    Ik word volger en kom zeker bij je terug!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige lay out. Ook je kleuren zijn mooi gekozen. Het gaat je goed af
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende LO Gerrina.... prachtig gedaan. Verheug me nu al op volgende week.
    Zo leuk dat je alle artikelen van Crealies 'in beeld' hebt gebracht.
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden Gerrina, prachtige lo, laat maar vaker zoiets zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie pagina, en mooie lay-out, mooie kleurencombinatie en leuke details!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige LO. Zeer verassend hoe mooi alle mallen bij elkaar passen. Mooie foto's.
    Ik heb er met plezier naar gekeken

    groetjes manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is je prima gelukt Gerrina om deze LO. te maken en zeker met de super mooie XXL Crea-nest-lies die lijken mij ook geweldig om mee te werken.
    Lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina