"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

donderdag 23 februari 2012

Serie 3

Vandaag niet zo veel tijd; want er blijven wat jonge gasten logeren...
Zoals beloofd het vervolg van mijn serie. Deze keer ben ik heerlijk aan het stempelen en stansen geweest met de Sizzix/Hero Arts Stamp & Die-cutset 657774. Ik heb alvast 2 van m'n creaties voor je. De rest volgt later deze week.

Kaart 5:
Voor deze kaart ben ik met de achtergrond begonnen met lijnen te trekken met Neocolor II en heb deze daarna met water en een penseel uitgewassen. Toen over de nog natte achtergrond weer met de Neocolor II nog en keer direct over de eerder getrokken lijnen getekend en ook die weer wat vervaagd met water. De takkenstempel uit de set op stempelpapier in paars (Distress Seedless Preserves) afgedrukt en met de bijbehorende stans uit de set uitgestanst. De witte achtergrond hiervan met de gele en blauwe Neocolor een beetje gekleurd door direct met de waterpenseel kleur van de stift te halen. De uitgestanste afdruk verhoogd opgeplakt. De tekst op een rest stukje gestempeld en ook deze gekleurd met Neocolor en water, de randen afgerond, gesponst en verhoogd opgeplakt. Deze keer de enveloppe wat simpeler gehouden.

Kaart 6:
Voor deze kaart ben ik begonnen met het trekken van lijnen met olie-pastelkrijt, daarna met mijn nieuwe sew-stamper wat lijnen getrokken, gesponst met wild honey en daarna gedoodled met witte, paarse en blauwe pen. Van de set weer de takkenstempel afgedrukt rechtstreeks op de achtergrond en op stempelpapier, dat ook gesponst en uitgestanst met de bijpassende stans uit de set. De takken verhoogd opgeplakt en alles op een kaart geplakt en de randen daarvan gesponst. De enveloppe met dezelfde materialen en technieken bewerkt.

In de set zit nog meer.Ook daarmee heb ik gewerkt.
Hoop dat je geïnspireerd bent!

Knutselgroetjes,

Gerrina

4 opmerkingen:

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina