"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

vrijdag 27 november 2015

Experimenteren met een pen en water / Experimenting with a pen and water

Gisteren ben ik aan het experimenteren geweest met de Elegant Writer pen. En dat heb ik gedaan met m'n nieuwe stempelset van Art Journey die ik bij hen gewonnen heb bij de uitdaging van vorige maand.
Yesterday I have been experimenting with the Elegant Writing pen. And I did that with my new stampset from Art Journey that I won at last month's challenge.


De eerste kaart is degene die ik aan de uitdaging van deze maand mee laat doen:
The first card is the one that I join in at the Art Journey challenge:




Maar hoe kwam ik op die kaart? Pak er iets te drinken bij en volg het verslag hieronder en je komt het te weten!
But how did I get to this card and result?Take a cuppa and follow me on my exploring journey so you will know!


Als eerste de stenpel met heel licht grijze inkt op het aquarelpapier afgedrukt en daarna met de Elegant Writer pen dit over getrokken en daarna met twee diktes waterpennen de lijnen uitgevaagd. Dit werd heel donker, eigenlijk te donker naar m'n zin en de fijne lijnen van de stempel verdwenen helemaal:
First I stamped the image with a light gray ink on aquarelpaper and draw over the lines with two different sizes Elegant Writer pencil. This was way too dark and the fine lines of the image dissappeared a lot:




Als 2e de beertjes-stempel op de stempel gekleurd met de Elegant Writer pen en deze gestempeld op heel nat aquarelpapier; dit was het niet-herkenbare resultaat:
Second I colored the bearstamp with the Elegant Writer pencil and stamped it in some aquarelpaper that I made verry wet; this was the non-recognable result:




Dat was dus niet wat ik zocht, dus heb ik de stempel met de Elegant Writer pen gekleurd en met een neveltje water eroverheen op het aquarelpapier gestempeld:
That wasn't the result I was looking for, so I coloured directly on the stamp with the Elegant Writer pencil and misted the stamp lightly before I stamped on the aquarelpaper:



Dat was het effect wat ik zocht! Met een waterpen lichtjes uitgevaagd/gekleurd en na het drogen de beertjesstempel met Archival Forget-me-not er overheen gestempeld. De beertjes op een stuk foam geplakt, de tekst ook met Archival Forget-me-not op het cardstock gestempeld en de beertjes opgeplakt:
That was the result I was looking for! With a waterpen I lightly coloured the lines and after drying I overstamped the bears again with Archival Forget-me-not ink . The bears are glued on a piece of foam and I stamped the sentiment with the same blue ink (it says: I wish you a warm home, love from your family and company of good friends).


Weer verder gegaan met de "Summergirl"-stempel heb ik de stempel met de Elegant Writer pen ingekleurd en met een waternevel over de stempel afgedrukt. Mooi, maar wel wat donker nadat ik de waterpen gebruikte om de kleuren te voorschijn te halen:
I went on with the "Summergirl"-stamp that I coloured with the Elegant Writer pen and mist lightly before stamping. This one I found a little bit dark after I used the waterpencil to get the colours out:



Daarna nog een 2e afdruk gemaakt door niet meer in te kleuren en weer te nevelen (2e afdruk). Toen werden de kleuren bij het vervloeien van de lijnen helemaal zoals ik zocht...Dat is dus de bovenste kaart van deze post geworden...
After that I stamped a second time without colouring the stamp again, but mist it lightly again (second print). That is when the colours where looking like I wanted when going over them with the waterpencil... That has become the card on top of this post...


Als laatste nog een 3e afdruk gemaakt door nog en keer zonder weer inkleuren en met een lichte waternevel. Deze werd heel mooi zacht van kleur, maar naar mijn zin iets te zacht:
To finish off I stamped a third time again without colouring the stamp but  I did give it a light mist. This one turned out beautifully soft, but sleightly to soft for the effect I was looking for:



Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Art Journey Summergirl, Silhouetten 2, Hero Arts, Onbekend (beertjes)
Stencil: Memorybox
Inkt: Versafine Onyx black, Archival Forget-me-not, Memories Soft gray en DI Tattered rose
Overige: Aquarelpapier in twee diktes, stempelpapier, Elegant Writer, foam, licht- midden en donker blauw, lila cardstock


Het was heerlijk om zo wat te experimenteren, maar ik zal er nog veel meer mee moeten ontdekken en zo zoeken of er een voor mij favoriete manier van werken is met deze Elegant Writers...
It was a delight to experiment like this, but I shall have to do that more to find out what my favorite way will be to work with these Elegant Writers...



Creatieve groetjes,
Gerrina


Met de 1e kaart doe ik mee bij:
I am entering the first card at:
Art Journey Dessignteamblog: #63 Alles mag

Met de 4e kaart doe ik mee bij:
I am entering the fourth card at:
Simon Says Stamp Wednesdaychallenge: Anything Goes
Aud Sentimets Challenge: #145 Anything Goes with a sentiment

Met de 6e kaart doe ik mee bij:
I am entering the sixth card at:
AAA Cards: #54 Anything Goes

15 opmerkingen:

  1. Hoi Gerrina,

    Wat een veelzijdigheid aan technieken en dat met 1 stempel!!! Ik vind de 1e het mooiste.
    ~
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend mooi Gerrina!
    Het geeft een bijzonder effect op de kaarten.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fabulous cards again Gerrina. The image of the boy fishing is super. Many congratulations on your win x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een heel karwei, maar die met zeester is wel mijn favoriet.
    Fijn weekeinde en groejes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt allemaal een beetje Chinees voor mij Gerrina, maar.....
    het effect is wel heel erg mooi.
    Groetjes, geniet van het weekend
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaarten Gerrina, leuk zoals je het proces beschrijft en wat een mooie stempel heb je uitgezocht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Week om je verhaal te lezen zeg, dat is zeker leuk om uit te proberen, wat een verschillend resultaat zeg. Je eerst is ook erg leuk zeg. Verder weer bij ik zag nog een mooie uitdaging bij time out. Ik hoop dat er wat tijd overblijft. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Interesting to read about your creative journey and see results that you rejected as well as the final version. Thanks for sharing at AAA Cards.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Great technique. Thanks for sharing with us this fortnight. Lisa DT Aud Sentiments Challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So interesting to see how you got from start to finish with this card. Great job.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love seeing all the different versions of your card and how your final version developed - I have to say that I love some of the "blurry' versions that you did almost as much as the final one! Reeally pretty image and I love how you used it! Thanks for linking up at AAA Cards! Jill

    BeantwoordenVerwijderen
  12. awesome collection of cardds :) thank you for playing along with us at simon says stamp wednesday challenge!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk resultaat. De kaart met de beertjes vind ik helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super artsy! Thanks for sharing with us at AAA Cards - Jenny :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje dat was echt uitproberen maar het resultaat mag er zijn

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina