"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

maandag 29 juli 2019

CaS in het weekend 255 / CAS in the weekend 255

Oké het was warm hier vorige week...voor onze begrippen erg warm. Op zich niet erg dat dit in de vakantieperiode gebeurt, maar...ik had graag wat van wat ik in m'n hoofd voor me zie op papier gekregen, en dat lukte niet helemaal, omdat de inkt net even anders werkt met die hitte (en zonder airco) en ik op moest passen voor de druppen die van me af stromen in mijn warme hobbykamer... Enfin je hebt het beeld wel voor je. 
Dus heb ik even een 'gedwongen' blogpauze ingelast. Voor het eerst sinds jaren! En dat is best bevallen; je doet eens heel andere dingen en dat is ook wel eens goed... En dit weekend, nu het weer koeler is hier had ik ook al in mijn hoofd welke (voor mij nieuwe) stempels ik wilde gebruiken... Dit is wat ik maakte:

Oké it was warm here last week... for this part of the world verry warm. Not such a big problem that this happens in the vacationperiod, but.... I wanted to get some of the ideas I had in my head on paper, wich didn't work out like I wanted, because the ink works slightly different with the heat (and without airco) and I had to be careful for the drops that float from my body in the warm craftroom.... Well, you get the picture. 
So I took a 'forced' blogpause. For the first time in years! And it felt good; you do different things wich is a good thing sometimes... And this weekend, while it was cooler weather here, I had already a plan wich (for me new) stamps I wanted to use... This is what I made:






Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Altenew
Inkt: Versafine Onyx black, DI Peeled paint, Mustard seed, Salty ocean en black soot
Overige: Aquarel- en maskerpapier, blendingtool en wit cardstock





Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Sheena Douglass
Inkt: Versafine Onyx black, DI Mermaid lagoon, Peeled paint, Cracked pistachio en Tattered rose
Overige: Aquarel- en maskerpapier, waterpen en Spectrum Noir Chrystal Sparklepen





Fijn weekend en creatieve groetjes,
Gerrina


Met de 1e kaart doe ik mee bij:
I am entering the first card at:
Inkspirational: #192 Word prompt Fold
Make my Monday: #101 For a guy
Just Us Girls: #498 Photoweek

Met de 2e kaart doe ik mee bij:
I am entering the second card at:
Try it on Tuesday: Splatters and splodges
Watercooler Wednesday: WWC231 All about occaisions
Simon Says Stamp Mondaychallenge: Bright and cheerful

17 opmerkingen:

  1. Zo, mooi zeg!! De eerste CAS en zo gaaf! En de tweede ook erg mooi! Zeemeerminnen zie je nu vaker, mijn kleindochter is erg gek op! Heel mooi ook deze! Prachtig gekleurd ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaw, deze twee kaarten zijn helemaal prachtig! De origamidiertjes op de eerste vind ik echt super leuk en de achtergrond is heel mooi gedaan. De zeemeermin vind ik ook echt geweldig en die bubbels zijn ook heel erg mooi! Ik ben fan! Van allebei :-) ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Two beautiful cards, love the colours in the top one, thank you for joining us at MMM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stiekem toch blij dat je blogpauze is afgelopen al moet ik eerlijk bekennen dat ik met dit mooie weer ook minder achter mijn laptop zit. Ik ben overdag in de airco aan het werk en vind het juist lekker om s'avonds even in de tuin te zitten. Je kaart en pagina zijn prachtig, kaart mooi CAS en zeermeerminnen blijven altijd leuk!! (gave tekst ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very nice cards! Your masculine card is great and perfect for a sympathy card. Thank you for playing with us at the Make My Monday Challenge and hope you can join us again soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gorgeous cards Gerrina, love the mermaid on the second card. Brilliant colours.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja het was echt wel warm en ook bij mij kon er niets uit mijn handen rollen.
    Dit zijn weer mooie kaarten en leuk die met olifant en grote vogel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Two wonderful cards, dear Gerrina.

    Thank you for joining us at TRY IT ON TUESDAY

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I missed your blog posts Gerrina, but that is not always bad, as you come back refreshed. Loving these two wonderful cards, especially the mermaid one with the fun sentiment
    Blessings
    Maxine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaarten heb je weer gemaakt. Die met de zee meermin is geweldig
    liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf, vooral de onderste!! Wel fijn dat het nu even wat koeler is!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The origami elephant and crane are so peaceful and serene, Gerrina ... perfect for a sympathy card! Fabulous mermaid ... and those bubbles swirling around her are amazing ... I can almost feel the splash! Hugs, Anita :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Love the gorgeous mermaid! Your creation is so beautiful! Thank you so much for sharing with us at Simon Says Stamp Monday Challenge. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. So cute, great take on the challenge theme! Thanks so much for sharing at JUGS!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OMGosh I love that mermaid card! So pretty! And your other card is so cool! I love those origami animals. Great take on our JUGs photo! Thanks for playing with Just Us Girls!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lovely cards Gerrina, your origami animals really pop on the blended scene! Thank you for linking your beautiful fold card at Inkspirational~

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super card for our challenge, Gerrina! I have these stamps too but it did not cross my mind that they would suit the challenge theme... Great thinking from you, thanks for the inspiration and thanks for joining us at Inkspirational!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina