"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

dinsdag 2 augustus 2022

Zomer Challenge 2022 dag 3+6+7 / Summer Challenge 2022 day 3+6+7

Dit was wat ik heel enthousiast op 1 juli schreef:
Gosh; de nieuwe Zomer Challenge is begonnen! Dit jaar heb ik me voorgenomen om die prompts waar ik zin in heb te maken op het moment dat ik er tijd en zin in heb en me niks aan te trekken van wanneer en van welke dag een bepaalde prompt is. Dus krijg je diegene die ik maakte niet op volgorde te zien, maar lekker door elkaar... Ik ben dus ook niet van plan alle 62! prompts te maken, maar gewoon te kijken wat ik maak en hoeveel ik er maak...

This was what I wrote very enthousiast on the first of July:
Gosh; the new Summer Challenge has started! This year I have the plan to make only those prompts that I like and that I want to make on the moment I have time to do them and not do them all or in the order they are given. So you will see the ones that I made in the order that I made them and not in the order of the daily promnpts. I have no plans to make all the 62! prompts, but just go with the flowand see how many of them I will make.

En dit is wat ik daarna schreef:
En toen begon de Zomer Challenge 2022 bij de Scrapheap op 1 Juli. En de eerste dag/prompt was: vakantie. Leuk, maar, omdat ik zo kort geleden nog met de Zomer Challenge van 2021 bezig was geweest, kwam deze me wel heel bekend voor... of niet? Ja hoor: dag 18 van de Zomer Challenge van vorig jaar was precies hetzelfde... Da's nou jammer! En een misser, want er zijn zoveel dingen waaruit ze kunnen kiezen... Die ga ik dus niet te maken; dat deed ik vorig jaar al. 
Gelukkig was zaterdag de 2e dag/prompt: Ster. Maar... was ik die niet ook al tegengekomen? Ja hoor: dag 13 van vorig jaar is dezelfde. 
Nou hoop ik maar dat ze wel degelijk een aantal nieuwe verzonnen hebben, want anders ben ik er nu alweer klaar mee... en dat is wel heel snel als je er van de 62 toch een aantal deze en de komende maand wilde maken...
Dag 3 was een eindelijk een nieuwe dag/prompt, dus die vind je hieronder. Dag 4 en 5 waren weer hetzelfde als in 2021. Dag 6 en 7 waren weer nieuwe dus die vind je ook hieronder uitgewerkt omdat ik ze wel leuk vond. 
Dat was dus een teleurstellende eerste week van de Zomer Challenge van 2022...
Nou maar hopen dat er meer nieuwe prompts komen... Anders denk ik dat ik er maar mee stop en lekker aan de gang ga met eigen ideeën...

And this is what I wrote later:
And than the Summer Challenge 2022 at The Scrapheap started 1 July. And the first day/prompt was: holiday. A fun one, but, through I had worked on the Summer Challenge of 2021 so late/in the last weeks, this one looked verry familiar... or not? Yes I was right: day 18 of the Summer Challenge of 2021 was exactly the same... What a pitty! And a mishap, because there are so many things to choose from... This one I won't make; I did that already last year.
Luckely saterday was the 2nd day/prompt: star. But, he wait, did I see that one too in the Summer Challenge of 2021? Yes I did: day 13 of last years Summer Challenge is exactely the same. 
I hope that they came up with some new ones, if not, I will be finished right now already... and that is super fast if you want to make a few of the 62 of this years Summer Challenge in this and the comming month...
Day 3 finaly was a new one, so you can find this one below. Day 4 and 5 were the same as last years prompts... Day 6 and 7 are new ones again, and I liked them, so you can find those also below.
That was a sad first week of the Summer Challenge of 2022...
Cross my fingers that there will come some more new prompts... If not, I think I'll stop with this and go have fun with my own ideas...




Dag 3.  Strand / Beach


Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Nellie Snellen, 
Inkt: Versamark Onyx black, DI Wild honey, Tea dye, Twisted citron, Cracked pistachio, Gathered twigs, Mustard seed, Barn door en Uncharted mariner
Overige: Aquarelpapier, kwast en water en 



Dag 6.  Maan / Moon


Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Aall&Create 
Inkt: Versafine Onyx black, DI Wild honey, Salty ocean, Wilted violet
Overige: Correspondentiekaart, kwast en water, goudkleurige fijnschrijver en liniaal en Spectrum Noir chrystal Sparklepen




Dag 7.  Hollandse luchten-wolken / Dutch clouds-clouds


Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: La-La Land Crafts
Stencil: Zelfgemaakt van Joy wolkenstanzen 
Inkt:  Versafine Onyx black, DI Mustard seed, Tattered rose, Aged mahony, Twisted citron, Mowed lawn en Salty ocean
Overige:  Correspondentiekaart, kwast en water, zwarte fijnschrijver en liniaal




Creatieve groetjes,

Gerrina



Met de 1e kaart doe ik mee bij:
I am entering the first card at:
Zomer Challenge 2022 (FB): dag 3 Strand
CASology: #406 Sand
Fusion Card Challenge: Beach tiers (donderdag) 
The Paper Players: PP602 (Yellow-blue-water)
Met de 2e kaart doe ik mee bij:
I am entering the second card at:
Zomer Challenge 2022 (FB): dag 6 Maan
NBUS Challenge: #41
Through the craftroom door: Anything goes
Simon Says Stamp Wednesdaychallenge: Anything goes
Lost Coast Designes: #149 Background in focus

Met de 3e kaart doe ik mee bij:
I am entering the third card at:
Zomer Challenge 2022 (FB): dag 7 Hollandse luchten-wolken
Carlin's kaartenparadijs: Challenge 48 Alles mag
Happy Little Stampers Watercolourchallenge: Anything goes

17 opmerkingen:

  1. Three lovely cards Gerrina, my favourite is the middle one. It’s a wonderful design and the sparkle and shine is just perfect. Thank you for sharing your card over in the NBUS Challenge this month.
    Liz - Guest Designer xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er echt iets moois van gemaakt en idd jammer van al die dubbele prompts, was mij ook al opgevallen!

    Grtjs Josje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You always have such great design ideas following the prompts, Gerrina, and I love these! But you also have a great imagination and can come up with your own prompts, too! It will be interesting to see where you go with it! Thank you for inspiring everyone at NBUS! Hugs, Darnell

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt mooie kaartjes gemaakt Gerrina.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Three very diverse designs Gerrina, the third looks so carefree in the sunshine, you have brought the A&C design to life with the addition of the gold but the first is totally peaceful and the perfect place to sit on one of these hot summer days.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaartjes heb je met de opdrachten gemaakt Gerrina! Maar als over de zomer Challenge een jaar doet, kun je beter met de Year Challenge mee doen! Geen één jaar ook maar iets hetzelfde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag dat mijn antwoord anoniem geplaatst wordt. ik ben het Maja. 🙂

      Verwijderen
    2. Haha, ik heb geen jaar over de zomerchallenge gedaan, maar alleen maar als ik echt tijd had er af en toe een gemaakt... Haha En dus zou een jaaruitdaging niet echt geschikt zijn; er is nog zoveel dat voor de hobby gaat...

      Verwijderen
  7. Zo jammer dat je de Scrapheap zo neerhaalt. Anders kan ik het niet verwoorden. Het zit je kennelijk nogal dwars. Ik zou zeggen doe niet meer mee! De dt leden doen zo hun best steeds om iets leuks te verzinnen. Ik vind het knap van ze dat ze steeds weer proberen om iets voor de leden te organiseren. Misschien kan je daar eens aan denken voordat je zo makkelijk iets neer kwakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neerhalen? Nee dan bekijk jij, wie je ook bent, het toch wel vanuit een heel negatief plekje waarin je je bevind...
      En dwars zitten? Nee, ik vind het , zoals ik hierboven schreef jammer! (Goed blijven lezen hoor!)
      En ja, dit is mijn blog en ik mag hier rustig mijn mening geven.
      En dat is dus niet zomaar iets neerkwakken...
      Bevalt die mening je niet? Laat vooral negatief commentaar dan achter wege. Heb jij een andere mening dan kun je die met vermelding van je naam (dus niet anoniem) en zonder iemand aan te vallen hier gerust neerschrijven, maar bedenk wel dat jij hier de gast bent en je dus ook zo zult moeten gedragen!
      En steeds iets nieuws verzinnen? Ik zit al sinds 2014 in een challenge DT en wij verzinnen al sinds die tijd elke 2 weken een nieuwe challenge, waar bij maar af en toe iets terugkomt zoals breastcancer awarenes... het kan dus best!
      Dus, voordat jij hier iets anoniem neerkwakt zou ik even goed nadenken wat je doet!

      Verwijderen
  8. 3 mooie kaartjes.
    Leuk om ze te laten deelnemen aan onze "Alles Mag" challenge.
    Bedankt en succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such a relaxing scene! I love your card. Perfect for a summer day! So happy you joined my challenge at The Paper Players this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel verschillend, maar heel mooi. Vooral de kaart met de maan vind ik prachtig!
    grtjs, Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This is fabulous Gerrina, I really like the colours you've chosen. Thanks so much for joining in with us at Lost Coast Designs and have a very happy weekend, Sue x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This background stamp is awesome! And I love what you have done with it.
    Great colors and love the touches of gold. Thanks for joining the Lost Coast Design Challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gorgeous cards. Love the celestial background and the gold moon. Thanks for joining the fun at the Lost Coast Portal to Creativity. Hugz

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina