"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

donderdag 22 augustus 2024

Zomer Challenge dag 41+43+45 / Summer Challenge day 41+43+45

Vandaag ben ik eindelijk weer verder gegaan met een drietal dagen van de Zomer Challenge. Zoals ik al vertelde bij de 1e dag van deze Challenge, maak ik alleen diegene die ik leuk vind en tja dat betekend dat je soms wat dagen moet wachten voordat je weer verder kunt... En daarnaast is het hier afgelopen tijd weer zo warm geweest dat ik niet in mijn hobbykamer wou zijn; Ik heb geen zin in rare effecten op mijn werk door de hitte daar :)... Gisteren was het 'maar' 21 graden en dus voelde het zelfs een beetje fris, dus na een meer dan een week helemaal niets aan de hobby te hebben gedaan heb ik weer iets gemaakt. Al was het best lekker om eens even pauze te nemen...
Dag 41 Tennis was er een voor mijn enige stempelset met een tennister erin. Ik had al hier en hier iemand in een badpak op de kaarten en wou dad 43 overslaan, maar toen vond ik dit plaatje in een tijdschrift en vond 'm té leuk om niet te gebruiken... Een ventilatorstempel heb ik gek genoeg niet, dus die heb ik overgeslagen. Voor de wegenkaart heb ik een gedeelte van een stempel gebruikt en die in een frame gezet. Het was ook weer even geleden dat ik die gebruikt heb.

Today I finally continue with the days of the Summer Challenge. As I said on the first day of this challenge, I only make the ones I like and well, that means that sometimes you have to wait a few days before you can continue... And besides, it has been so warm here again, that I didn't want to be in my craft room. I don't want strange effects on my work, due to the heat in my craftroom :)... Yesterday it was 'only' 21 degrees and it even felt a little bit chilly, so after more than a week of doing no stamping at all, I made something again; it felt good to take a break for a while...
Day 41; tennis was one for my only stamp set with a tennis player in it. I already had someone in a bathing suit on the cards here and here and wanted to skip this one, but,... then I found an image in a magazine and thought it was too funny not to use it... I have no fan stamp, so I haven't done day 44. For the roadmap I used a piece of scrappaper. That was a long time ago...



Zomer Challenge Dag 41: Tennis


Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Hampton Art
Stencil: Studio Light,
Inkt: Versafine Clair Nocturne
Overige: Correspondentiekaart, zwarte gelpen en Caran D'Ache kleurpotloden



Zomer Challenge Dag 43: Badpak / Bathing suit


Gebruikte materialen:
Used materials:
Overige: Correspondentiekaart, plaatje uit tijdschrift en washitape



Zomer Challenge Dag 45: Wegenkaart / Roadmap


Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Santoro
Stencil: Joy
Inkt: Versafine Clair Nocturne
Overige: Correspondentiekaart en Caran D'Ache kleurpotloden



Creatieve groetjes,

Gerrina


Met de 1e kaart doe ik mee bij:
I am entering the first card at:
Zomer Challenge AJ Dag 41:  Tennis (FB)
Addicted to CAS: #265 Blended 
Try it on Tuesday: Make it feminine
Double D Challenges: Shapes
Creative Friday: #366 Square

Met de 2e kaart doe ik mee bij:
I am entering the second card at:
Zomer Challenge Dag 43: Badpak (FB)
Creative Artiste challengeblog: #107 Anything Mixed Media goes
The Paper funday challenges: #68 Anything goes opt. Summer

Met de 3e kaart doe ik mee bij:
I am entering the third card at:
Zomer Challenge AJ Dag 45: Wegenkaart (FB)
Creative Fingers: #283 Anything goes
Gem of a challenge: week 16 Anything goes
C.R.A.F.T. challenge: #730 Anything goes/Back to school
Pammie's Inky Pinky challenges: #2433 Anything goes
Just Us Girls: #740

9 opmerkingen:

  1. Super cards, love the stencilled background. Thanks for joining us at CRAFT challenge. GDT x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great cards and love the fun images.
    Carol x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Totaal verschillend en allemaal gaaf, maar die bovenste vind ik de leukste door de leuke ouderwetse tennisster!

    BeantwoordenVerwijderen

  4. A trio of gorgeous cards Gerrina - your tennis player looks as though she is ready to win the tournament
    Love the magazine image you used - I can see why you also enjoyed it
    Love your final whimsical card - that's gorgeous.
    Blessings
    Maxine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love the vintage vibe I get from your tennis player! Awesome! Thanks so much for playing along with us at The Double D, Shapes Challenge. Donna, DT Member.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fun summer themed cards Gerrina. Thanks for joining us at The Paper Funday Challenge. We look forward to seeing more of your lovely designs soon.
    Donna xx
    Paper Funday Challenges
    Inspiration Station Challenge
    Beautiful Blossoms Challenges

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love the tennis player. Very nostalgic! Great clean and simple design. Thanks for joining us at Addicted to CAS.

    sue n.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A lovely card.
    Thank you so much for entering our challenge this week at CRAFT Challenge, looking forward to see you again next challenge.
    Hugs Sheryl xx CRAFT DT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wunderbare, schwungvolle Karte. Mit den blauen und grünen Strichen wird die Bewegung der Tennisspielerin noch verstärkt. Vielen Dank fürs Mitmachen bei Creative Friday.
    Liebe Grüße, Silke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina