"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

maandag 16 december 2013

Snelle en Chalk Kerstkaarten 13 / Quick and Chalk Christmascards 13

Moet je nog kerstkaarten maken? Of ben jij al helemaal klaar? Voor het geval je er nog een aantal moet maken, heb ik er hier een aantal met PanPastel die zo klaar zijn.

De 1e kaart:

Deze is gemaakt op wit papier. Met behulp van een stempelliniaal heb ik de kerstballenslinger (Papermania) gestempeld met Versamark. Gesponst met Violet Shade. Daarna weer met de stempelliniaal de kerstsokken (Papermania) en de tekst (Studio Light) met Versamark gestempeld. Daarover gesponst met Magenta. Dit gefixeerd en laten drogen.


Ondertussen ben ik verder gegaan met de tweede kaart, maar ik laat je de afwerking van deze kaart meteen zien:

Twee stukken kerstlint (Xenos) over de kaart geplakt en de hoeken afgerond.
Het derde stuk kerstlint geplakt. De hoeken van een kaart ook afgerond en verhoogd daar opgeplakt.


De 2e kaart:

Voor deze kaart een kerst-achtergrondstempel (Stampendous) gebruikt. Deze ingekleurd met PanPastel Permanent Red en Bright Yellow Green Shade.


Onderaan de kerstsokken gestempeld weer met Versamark en deze met Raw Umber Shade gekleurd. Dit gefixeerd. Daarna de sterren met Versamark gestempeld en gekleurd met PanPastel Raw Umber.
Washitape (Xenos) erop geplakt en de hoeken weer afgerond. De hoeken van een kaart ook afgerond. Verhoogd op de kaart geplakt.


De 3e kaart:

Deze derde kaart is ook een snelle kaart maar dan wel met een Chalk-techniek:
Het was een beetje uitproberen wat het beste zou overkomen. Uiteindelijk heb ik op een stuk zwart papier de kerstman (PSX) en de tekst (Studio Light) met Versamark gestempeld en ben daaroverheen gegaan met PanPastel Neutral Grey.


De hoeken weer afgerond ook van een kaart en opgeplakt. Misschien dat het nog school-bord-achtiger zou over komen als je witte Panpastel gebruikt.


De 4e kaart:

Voor de vierde kaart heb ik een andere manier gebruikt om een Chalk-effect te krijgen. De kerstman weer met Versamark op een stuk zwart papier gestempeld, maar nu met witte Embossing Poeder en de heattool bewerkt. Nadat dit afgekoeld was met PanPastel Titanium White over de hele kaart gesponst.
Dit gefixeerd. En toen bleek dat het fixetive ervoor zorgde dat een gedeelte van de dunne laag PanPastel in het papier trok... Het effect is dus sterker als je niet fixeert; aan jou de keus wat je wilt; het blijft dan wel afgeven... De kaart op maat gesneden en verhoogd op een witte kaart geplakt, nadat ik de tekst met zwarte Versafine had gestempeld.



Veel plezier met het maken van je kerstkaarten!
Ik ben benieuwd of jij aan de slag bent gegaan met een van deze technieken. Het zou leuk zijn als je dat hier laat weten.


Creatieve groetjes,
Gerrina


Met de 1e en 4e kaart doe ik mee bij:
Simon Says Stamp Monday challenge: Stamp out 2013



7 opmerkingen:

  1. Leuk zoals je allerlei technieken hebt gebruikt Gerrina...met mooie resultaten!

    groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pretty cards with great techniques. Have a wonderful week, Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de inspiratie Gerrina!! Ik vind vooral de onderste erg mooi, leuke techniek. Mijn kaarten zijn inmiddels op de bus, ik had het me dit jaar wat makkelijk gemaakt (niet gekocht hóór:)) maar die laat ik op mijn blog nog wel zien als ik zeker weet dat ze zijn ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaarten, leuke techniek.
    Ben blij dat ik al klaar ben, haha
    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a fabulous collection of cards and I love all the unique techniques you used! This definitely gave me some great ideas for cards that I still need to make. These were all so different, yet each one was so special. Thank you for sharing these with us here at the Simon Says Stamp Monday Challenge blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke ideetjes, en nee hoor ik heb zeker nog niet gedaan met de kerstkaartjes (heb nog een beetje tijd hé).
    Groetjes
    laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So lovely! Thanks so much for joining us at the Simon Says Stamp Monday Challenge Blog! - Ashli :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina