"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

dinsdag 7 januari 2014

Bloemenwereld

Voor het Panpastelblog heb ik een Art Journal page gemaakt. Dit is de tweede page die in mijn nieuwe Art Journal terecht komt. Een frisse en beetje zonnige als compensatie voor het af en toe grauwe en natte weer buiten...



Ik ben begonnen op stevig aquarelpapier en heb met PanPastel een achtergrond gemaakt. Simpelweg een lucht, een horizon en de grond, zoals ik op het blog hier en op het PanPastelblog al eerder deed. En natuurlijk gefixeerd. Daarna met gesso de fee en de bloemen erop gezet.
Daarvoor heb ik twee stencils gebruikt en die van de bloemen twee keer, omdat deze niet breed genoeg was.  
Om alleen dat gedeelte van de stencil te gebruiken wat ik nodig heb èn om rustig te kunnen werken, plak ik het stencil vast met goed verwijderbare tape. 
Dit heb ik tussendoor en aan het eind goed laten drogen. 

Met de fijne softtool knife and covers heb ik de afbeeldingen/gesso gekleurd. En met een derde stencil wat takken in groen gezet. Dit heb ik gedaan door Versamark goed door het stencil te drukken en er daarna met groene PanPastel over te gaan. Om wat diepte te krijgen heb ik de randen met een bruine PanPastel lichtjes gekleurd. Daarna weer fixeren en laten drogen.
Als aanvulling en om nog wat diepte te krijgen heb ik een vierde stencil gebruikt met allerlei bloemenstengels. Deze heb ik met Distress Inkt ( Bundled Sage en Mowed Lawn) gesponst.
Als laatste de tekst met rode Versafine gestempeld. 

Ik gebruikte veel verschillende kleuren PanPastel:  Phthalo Bue tint Phthalo Bue Shade  Ultramarine Blue Titanium White Permanent Green Diarylide Yellow Permanent Red Orange Magenta Burnt Sienna Shade Magenta Tint. En natuurlijk Soft tools: Knifes and covers en ronde en ovale softtools, Versamark en Fixative
En verder: 4 Stencils, 3 van Imagination Crafts en onbekend de fee. Distress Inkt: Bundled Sage en Mowed Lawn. Tekststempel: Personal Impressions by Lindsay Mason

Ik hoop dat je dit uitstapje naar een fleurige fantasie wereld leuk vond...
De volgende page word er een voor de uitdaging van Art Journal52 waar ik me bij heb aangesloten.


Creatieve groetjes,
Gerrina

Met deze page doe ik mee bij:
Simon Says Stamp Wednesdaychallenge: Something new (New stencils and PanPastelcolours)
Allsorts Challenge: week 204 Free and Easy


8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige pagina Gerrina, mooie compositie en geweldige kleuren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is a stunning page, Gerrina! The colors are great and that fairy is so pretty! :) Thank you for joining us at the Simon Says Wednesday Challenge Blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had hem al gezien op het panpastelblog. Ik vind deze kaar echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou een beetje kleur kunnen we altijd wel gebruiken!
    Ziet er prachtig uit!
    Groetje Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een (mooi) werk heb je hier aan gehad Gerrina!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent de laatste voor vandaag, even op de telefoon gezien, maar op de computer zie je alles veel beter. Even vergroot en met bewondering naar gekeken, klasse! groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful summer AJ page with pretty colours. Thanks for showing how you made this page, I appreciate it. I look forward to sunny warm days, it was minus 40 with the windchill today...brrrrrrrrr. Take care, Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You created such a pretty scene! Thank you for joining us at Allsorts this week x

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina