"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

woensdag 1 juni 2016

Kistje 6 en meer! / Crate 6 and more

Deze keer een post vol met foto's van andere dingen als kaarten en AJ-pages.
This time a post full of photo's of other things as cards and AJ-pages.

Zoals ik hier, hierhier  en hier al eerder schreef, stonden er hier in huis wat mandarijnenkistjes te wachten tot ze bewerkt werden. Al een tijd geleden ben ik hiermee begonnen, maar de laatste bleef steeds staan. Eindelijk heb ik de laatste die ik nog had staan bewerkt. Dit keer heel eenvoudig met stempels van Clarity. Ik heb er zelf het gras en de lucht bijgetekend met Distress Inkt, een penseel en water.
As I wrote before hereherehere and here there were some little crates standing around in the house; just waiting to get inked. This time I have worked on the last crate that I have kept it simple with stamps from Clarity. I draw the sky and gras with Distress Ink a pensil and water.


De zesde:
The sixth:







Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Claritystamp
Inkt: Stazon Midnight blue en Jet black, DI Samty ocean, Tumbled glass, Mowed lown en Twisted citron
Overige: Geverfd mandarijnenkistje en Blendingtool, penseel en water


Je begrijpt dat ik blij ben en echt kan genieten van deze 6 kistjes en dat mijn hobbykamer nu weer een stukje  mooier en opgeruimder is! En wie weet spaar ik er volgende winter weer een paar...
You can understand that I am really pleased with these 6 crates and that my craftroom looks a little bit more beautiful and uncluttered! And maybe I will find some more of them next winter...




Maar ook in ons huis zijn mijn man en ik aan de gang gegaan om iets te maken voor een plekje dat ons een doorn in het oog was; onze open haard... We gebruiken 'm eigenlijk niet en er staan dan ook alleen wat dingen in en met het veranderen van de indeling bleek deze ook best te tochten. Dus hebben we een scherm ervoor gemaakt. Mijn man heeft het frame gezaagd en in elkaar gezet, ik heb het gegrond, geschilderd en een oud-metalig uiterlijk proberen te geven. Samen hebben we het afgewerkt met plexiglas en een rand om het vast te zetten. Hier wat foto's van de frames als
"werk in uitvoering" en het eindresultaat:
In our home my DH and I made something for the one spot that we didn't like; pur fireplace... We don't use it and all that it contains are some decoratings. With the change of our fourniture we noticed that it was a real drafty space, So we made a screen to put in front of it. My DH has put the frames together and I painted them and tried to give it an old, bit metalic look. Together we finshed it with plexiglass and a border to fix it in the front. Here some pics of the frames as "work in progress"  and the finished result:










Creatieve groetjes,
Gerrina


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke en lange post vandaag en je kratje ziet er weer bijzonder leuk uit.
    Ook jullie open haard ziet er prachtig uit met deze paneeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love that box Gerrina - so very pretty!! And how practical to make something so beautiful to stop the draughts!
    Blessings
    Maxine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een schitterend sinasappelkistje is het geworden Gerrina....wat een leuk idee om het zo mooi op te pimpen...
    en wat eeb handig mannetje heb je om die open haard zo mooi te maken met die paneeltjes....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoe je dat kistje hebt veranderd. Nu niet aansteken die openhaard :) lol. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina