"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

vrijdag 24 maart 2023

Not so strange world...

Okay, Josje heeft me op de donderdagmiddag dat ik deze maakte écht helemaal uit mijn comfort-zone gegooid...  De uitdaging: een Art Journal Page maken met als uitgangspunt een uitgeknipte of gestempelde dierenkop die we verder aankleden met kleren e.d. op een collage-achtergrond waarop je evt. stempelt/washitape en andere dingen gebruikt. Wat ben ik blij dat ik ooit van foto's op een simpele manier inplakken naar (iets dat, zoals ik later begreep) scrappen (heet) ben gegaan, later naar stempelen en van daaruit weer naar Art Journallen en Mixed Media projecten doorgeschoven ben,  en dus niet bang ben om met verschillende elementen te spelen. Mijn hersens werkten gelukkig mee door steeds weer nieuwe ideeën aan te dragen die ik na elkaar kon maken. Wat betekende dat het ene onderdeel een beetje kon drogen terwijl ik met wat anders aan de gang ging en zo eindigde met een afgeronde AJ-Page... Dit was de 1e die ik die middag maakte. Natuurlijk ben ik vandaar weer naar andere ideeën gegaan en heb er zo nog 2 gemaakt, waarbij ik de laatste thuis heb afgewerkt. Maar... die volgen later weer... nu eerst deze 1e:

Okay, Josje has thrown me so completely out of my comfort-zone on the Thursday afternoons that I made this one... The challenge was to use a paper animal head image or stamped animal head as a base and give it some clothes and more on a collage background on wich you can stamp/ use washitape or other things. I am so glad that I once went from in a simple way putting photo;s in an album to (something that I later understood is called)  scrapping, later went to stamping and from there went on to making Art Journals and doing some Mixed Media projects... and so I'm not afraid to play with different elements. Fortunaly my brain cooporated by constantly coming up with ideas that I could make one after the other. Wich meant that one part could dry a bit while I worked on another one and ended up with a finished AJ-Page... This was the first one I made that afternoon. Of course I went on to other ideas and made 2 more, finishing the last one at home. But... they will follow later... now first this 1st one:



Stempels: Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Stampendous
Inkt: Versafine Onyx black, DO Worn lipstick en Mermaid lagoon
Overige: Mixed Media papier, inpak- en muziekpapier, stempelpapier, kwast en water, zwarte stift en zwart Stabilo All potlood



Creatieve groetjes,

Gerrina


Met deze kaart doe ik mee bij:
I am entering this card at:
Creative Artiste challengeblog: #91 Anything Mixed Media goes
Creative Fingers: #252 Anything goes
C.R.A.F.T. challenge: #672 Anything goes
Pammie's Inky Pinky challenges: #2311 Anything goes

10 opmerkingen:

  1. Oh my goodness Gerrina this is amazing - so many layers and ideas here on your AJ page. So very creative!!
    Blessings
    Maxine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind 'm echt wel Kei-gaaf geworden Gerrina!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk dat je uit je comfortzone bent gegooid en nu een hele mooie pagina heb kunnen maken.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Well I think you did a great job outside your comfort zone and it's so colourful and fun. A well spent Thursday afternoon. Hope you got my e.mail the other day?

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A lovely card.
    Thank you for joining us at CRAFT Challenge Blog challenge. Good luck Ginny DT for
    CRAFT Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yessss, that's my girl; beautiful!!!!
    Grtjs,
    Josje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Well you certainly rose to the challenge. This is fabulous!
    Thank you so much for entering our challenge this week at CRAFT Challenge looking forward to see you again next challenge.
    Hugs Sheryl CRAFT DT xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A wonderful journal page. A fabulous cat strutting her stuff against the lovely background of gorgeous colours and interesting details.
    Thank you for joining in with our March challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, bedankt om mee te doen, groetjes Darline

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina