"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

zaterdag 5 september 2026

Hij / He

Met stencils kun je meer doen... Net als van een stempel kun je er een mask van maken en dat gebruiken om het gedeelte dat je door een stencil gesponst hebt mee te maskeren/beschermen en er stempels overheen te stempelen, zodat het lijkt of de afbeelding van het stencil voor de stempels staat. 
Dat heb ik met een stencil van een man gedaan en in een volgende post laat ik je er nog een zien met een stencil van een vouw. 
Eerst heb ik rondom 'hem' met allemaal kleine stempels in zwart gestempeld.
Toen vond ik het te simpel en wat saai, dus ben ik met dezelfde blauwe inkt en een rondjes stempel eroverheen gegaan. Dat beetje geeft het voor mij net dat wat het afmaakt. Ben benieuwd of jullie dat ook zo zien...

You can do so much more with stencils... Just like a regular stamp you can create a mask from the stencil. And after you made the mask you can mask the sponged area while stamping over it, creating the illusion that the sponged/stencilled image is positioned in front of the stamped ones.
I did this with the stencil of a man, and, in a future post, I'll show you another example using a stencil of a woman.
First I stamped all around him using various small stamps in black ink. At that point I found it a bit boring looking and a bit simple, so I went over it with blue ink and two of the same little stamps. for me, that little extra touch of color really finishes it of. 
I'm curious to know if you feel the same way...




Gebruikte materialen:
Used materials:
Stempels: Onbekend
Stencil: Onbekend
Inkt: DO Prize ribbon, Versaine Clair Nocturne
Overige: Stempel- en maskerpapier en blendingtool



Creatieve groetjes,

Gerrina


Met dit project doe ik mee bij:
I am entering this project at:
NBUS Challenge: #90
Addicted To Stamps and more: #525 Die-cuts a/o stencils
Lost Coast Designes: #213 Black and white +one
Crafts Galore Encore challenge blog: Anything goes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina