"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

zondag 14 augustus 2011

2x workshop bij de Scrapheap

Hoi!
Zaterdag 6 augustus 2 workshops gevolgd gegeven door Angela Kleinendorst van Card Vision; 's morgens Inkleuren met Derwent Colorsoft en 's middags Inkleuren met Distress Ink.

Nou heb ik maar 1 Derwent pencil, maar het ging me erom die techniek 'ns uitgelegd te krijgen en te proberen om te kijken of dit iets voor me is. Distress Ink heb ik in alle kleuren, maar die gebruik ik nog niet veel om in te kleuren en dus leek het me wel wat om die techniek uitgebreid te zien en proberen. Het was heel gezellig en de uitleg was heel duidelijk.
Hiernaast een foto van mijn probeersels met de Derwint colorsoft potloden.
Leuk om te doen, maar daar komt nog heel wat oefenen aan te pas voor ik een beetje tevreden zal zijn...

Angela heeft ons op veel verschillende papiersoorten laten proberen. Kun je voelen en zien wat voor papier je het fijnst vind werken. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar dat komt nog wel!



Ook voor de workshop Inkleuren met Distress Ink kregen we een uitgebreid naslagwerk en werdt er geoefend op allerlei verschillende papiersoorten. Aan de ene kant ligt dit me beter, omdat ik toch wat meer aan het werken met inkt gewent ben. Aan de andere kant is het lastiger, doordat de inkt blijft uitvloeien...

Ook deze techniek zal ik eerst nog heel veel moeten oefenen voordat het echt mooi wordt, maar mijn voorkeur voor papier is wel wat duidelijker geworden!
Hiernaast nog een detailfoto van een ingekleurde afdruk.

Het blijft wel jammer van de Magnolia-poppetjes; ben ik niet zo'n fan van, maar ja, de techniek blijft natuurlijk hetzelfde!

Voorlopig kleur ik nog even met Neocolor II en aquarel- en gewone potloden en de potloden van Nellie Snellen en ga ik met de distress en Derwent  verder oefenen...


Leuk dat je weer langskwam en tot gauw!

Greetz, Gerrina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina