"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

vrijdag 15 maart 2013

Boekje met lint / Ribbonbook

1 December vorig jaar heb ik bij De Scrapheap een workshop gevolgd: "Bind met lint". Wat is dat alweer lang geleden...
Nadat ik al 2 keer niet kon op eerdere data eindelijk gelukt om te leren hoe Annie's boekje in elkaar steekt. Met een gezellige groep en de rustige uitleg van Franca en de goede verzorging op het "natte en droge vlak" van Carla lekker aan de slag gegaan. Heerlijk om weer eens een keer een beetje te scrappen in plaats van te stempelen; dat was alweer een tijd geleden!

Hier ging het allemaal om:
Nou is aan deze voorkant natuurlijk niks bijzonders te zien, maar aan de zijkant wel:
Je ziet wel vaker ingebonden boekjes, maar met lint had ik nog niet eerder gezien, laat staan zelf gemaakt!

Voor binnenin verschillende vakjes gemaakt waar je een hoop in kunt steken en zelfs een enveloppe.

Het oogt wat kaal dit boekje, maar dat komt omdat ik er nog foto's van onze tuin in wil doen van het komende jaar.

Dan heb ik een overzichtje van wat we allemaal hebben staan, voor het geval we beslissen dat een of andere plant er toch echt nog bij moet...

Met de foto's erbij ga ik het boekje pas verder al scrappend "aankleden".
Nog even de achterkant:

Dit is een techniek die ik nog heel vaak zal gaan gebruiken, verwacht ik.
Dames weer bedankt voor de gezelligheid! Ik heb ervan genoten!
Ik dacht dat deze workshop in April nog een keer gegeven wordt, kijk daarvoor even op de website van de Scrapheap.


Creatieve groetjes, Gerrina

14 opmerkingen:

  1. Wat mooi romantisch boekje Gerrina!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel, wel, heb ik even (2weken) geen tijd wegens te druk en zie wat jij ondertussen allemaal ineen steekt. Prachtig ziet het eruit, mooi papier ook. Het ziet er niet gemakkelijk uit maar het is wel perfect afgewerkt zo te zien. De laatste tijd heb je wel meer moois gemaakt zie ik maar vooral de kaart van "la vie en rose" is mijn favoriet.
    Groetjes
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love that beautiful booklet in a really amazing romantic look.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your book looks lovely Gerrina and will make a perfect place to add your garden photos.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je boekje ziet er prachtig uit Gerrina! Ik ben benieuwd hoe het wordt als de foto's er in zitten.
    De workshop was heel erg leuk om te doen, ik heb het vorig jaar ook gedaan.
    Fijn weekend, groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi ... !
    Waarschijnlijk een hele leuke workshop om te doen !
    Groetjes
    laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er gaaf uit en het lijkt me leuk om te doen.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig boekje, Gerrina, daar zul je veel plezier van hebben wanneer je het vult met foto's van de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is inderdaad een hele mooie binding! Kan me voorstellen dat je hier trots op bent! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dit prachtig ingebonden...heel apart!

    Groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een schitterend album Gerrina, helemaal top.
    Leuk dat je volger bent geworden op mijn blog, ik heb je net ook toegevoegd op mijn bloglijst, hoef ik niks meer te missen, lol

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw! mooi gemaakt zeg. Wat een werk en liefde zit daarin.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina