"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

woensdag 27 maart 2013

Vlinderkaarten / Butterfly cards

Van de week ben ik ´ns in een bak en ´n tas gedoken die ik bij m´n werktafel heb staan. Daarin zitten overgebleven en uitgeprobeerde stansjes, achtergronden die ik gemaakt heb, kleine stukjes lint restjes papier etc...
Met die "kliekjes" heb ik deze kaarten gemaakt:


De eerste kaart is een combinatie van een achtergrond gemaakt met een stencil van TCW en Distress Stains een stukje bestempeld papier (Hero Arts) en een vlinder (Crealies Creative Shapes stans no. 3) en bloem (Crealies Creative Flowers stans no. 15) uit designpapier gestanst:



Hier een detail van het gestempelde:



De tweede kaart is gemaakt van een stuk van dezelfde achtergrond met daarop bloemen (Crealies Creative Flowers stans no. 16) en vlinders (Crealies Creative Shapes stans no. 3)gestanst uit hetzelfde papier. Deze stond al op het blog van Sylvia, waarnaar ik ´m gestuurd heb. Hier.





De derde kaart is een geverfde achtergrond, met daarop een strook papier met het resultaat van mijn eerste keer werken met de Sew Ribon en verder weer bloemen uit hetzelfde papier en met de Crealies Creative Flowers stans no. 16, de Crealies Double Fun stans no. 2. De tekststempel is van Inkadinkado.



Met deze derde kaart doe ik mee bij:
Crealies: maartchallenge







Hoop dat je het leuk vond eens te zien wat ik van mijn restjes maak.
Vaak komen deze ook als onderdeel van een scrappage terug en ik wil ze ook nog gaan gebruiken op Art Journal pages en wie weet op ATC´s.



Creatieve groetjes, Gerrina




Met de 1e twee kaarten doe ik mee bij:
Krea ´Teja` Team: Challenge nr. 19 Spring
Simon Says Stamp Challenges: ANYTHING GOES

Met de derde kaart doe ik ook mee bij:
Simon Says Stamp and show: Quotable

26 opmerkingen:

  1. Gerrina, Beautiful cards from your "leftover" material. I love the idea for art journal pages and ATC. Have a blessed Easter~hugs Deanna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaarten Gerrina. Wat kun je nog veel met restjes doen. Ik heb wel gedacht om van de restjes gelijk een ATC kaartje te maken, maar het komt er niet van.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The background you created is very effective Gerrina and all your pieces are so soft and pretty.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn mooi, en je bent ineens van enkele restjes af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke manier om van je restjes af te komen, ik gebruik ze ook vaak bij het art journallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie kaartjes heb je gemaakt met restjes waar die al niet goed voor zijn.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee vliegen in één klap zou ik zeggen, heerlijk dat hergebruik. Mooie kaarten heb je gemaakt, ben benieuwd naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik gooi mn restjes altijd weg, maar deze kaarten bewijzen dat ik dat beter niet kan doen, ze zijn mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kaartjes heb je gemaakt en dan zeker van de restjes,
    zo zie je maar weer, geen restjes weggooien.
    Lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en ik ben één van de gelukkigen die zo'n mooi kaartje mocht ontvangen! Daar word je toch helemaal vrolijk van als je er zo één in de bus krijgt? Dank je wel Gerrina!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful card & Crealie flowers! I love Crealies, they are great. Have a wonderful Easter, Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vind je 'kliekjeskaarten' helemaal geweldig Gerrina....
    Die Silvia is me een bofferd hihihi.....
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kaartjes heb je met je restjes gemaakt, juist leuk om zo te gebruiken wat voor handen ligt!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. We moeten veel meer doen met onze restjes en afgedankte stukjes papier en andere rommeltjes. Daar maak je de mooiste dingen mee, zoals jij met deze kaarten, geweldig!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vrolijke kaarten Gerrina, leuke combinaties.

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Gerrina, These cards are so pretty:D You made them with leftover wallpaper, I love that!! I checked out some more of your blog, lots of wonderful creations here, :0) Gay x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sweet cards! The wallpaper is a lovely touch! Glad you joined us at Simon Says Stamp and Show!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful stamping and butterflies! Thanks for playing along with the Anything Goes Challenge this week over on the Simon Says Stamp Challenge Blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kaarten!! En leuk dat je meedoet met de challenge bij Crealies!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Gerrina, Ik heb je blog gevonden, had helaas niet eerder tijd.
    Je kaartjes zijn prachtig en zo vrolijk! Leuk dat je meedoet aan de challenge van Krea TeJa.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een mooie vrolijke fleurige kaarten
    Bedankt en leuk dat je meedoet bij crealies
    gr miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi is je kaartje Gerrina!
    Leuk dat je meedoet met de challenge van Crealies.
    Groetjes hennie DT Crealies.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sorry het zijn wel 3 kaartjes, wat een ijver!
    Leuk gemaakt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel leuk Gerrina! Leuk dat je meedoet met de challenge bij Krea Teja :)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina